Boktips

Slutet för Gud?

Kristendom för ateister
av Carlsson, Olle

Kristendom för ateister gör upp med fördomar om vad en kristen tro måste vara. Den pekar istället på den längtan som många idag bär på efter detta något.

Finns Gud? Vem är Gud? Prästen Olle Carlsson tar i sin bok Kristendom för ateister upp de riktigt stora frågorna, men på ett sätt som gör att alla känner sig accepterade. Hur kan man tillexempel vara kristen och homosexuell, feminist, tro på Big bang? I boken punkterar han myterna om vad vi "får" och "inte får" tro.
 

En fantastiskt bra bok och då har jag bara läst 100 sidor, köp den! Kostar bara 145:- på Bocus. GVI

Kommentarer
Postat av: EwaKK

Den boken måste läsas! Hej förresten, på er. Äntligen hittade jag tillbaka hit, tog mig tid eller nåt ditåt. Hur har ni det? Själv har jag inhandlat en bärbar dator, så jag kan sitta i Umeå hos Henrik och skriva de sista, hektiska examensinlämningarna. Nu kan man räkna dagar....ser fram emot ett liv efter den 15 juni, kunna pusta ut. Nej nu är det bäst jag återgår till själva pluggandet. Vi hörs Kram på er. EwaKK.

2008-05-19 @ 08:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0