Veckan som gått....


Arbete...arbete...arbete.....Kursveckorna på Vårsta ter sig alltmer som andningspausar i tillvaron. Har jobbat fredag och lördag. Söndag slutfördes fältstudierna och komplettering från förra uppgiften ...och träning på eftermiddagen till tisdagkvällens samkväm.
 Måndag jobb igen träffade föräldrarna till tre juveler som har svårt med regler och normer i skolan. Hemma sent. Tisdag anställningsintervju i grannkommunen.  Vi var tre uttagna av 15 sökande till diakon/ass. Kändes bra. Möte på kvällen och så gick bilen sönder, typ generatorn tror jag. Bogsering ...hemma först vid 22.00. Sov jättedåligt  men det är bara att bita ihop.
Onsdag full rulle, eleverna skulle sälja kaffe och bröd till 170 personer som hyrt in sig i skolans aula. Baka på f.m och servera på e.m. Vi hjälpte igång dom, ingen fikarast sen lunch som avbröts efter 20 min av larmet: några elever sitter och dricker "nåt " ur en flaska och ser underliga ut. Mycket riktigt.."Nåt" var ren sprit, och dom var påverkade. Vi tillkallade polis och föräldrar. Där emellan hjälpte vi till att  brygga kaffe och te till eftermiddagens servering. Den inlånade storbryggaren (80 koppar) slutade fungera, så plötsligt fick jag göra alltihopa för hand. Detta med hjälp av en tom saftdunk. Jag tappade ut 2,5 liter hett obryggt kaffe åt gången och slog det över filtret på toppen. Detta upprepades till alltihop såg ut som kaffe. Man får aldrig ge upp.
Nå allting ordnade sig men igår la vi oss 20.30 och sen har jag sovit till klockan 05.00 i ett streck. Idag skall jag vara ledig,,,! på förmiddagen. Sonen skall på sjukhuset , och sen skall vi åka och handla och äta på Max. Nyttigt och bra.  Längtar till helgen och välförtjänt ledighet och adventspyssel.  Hälsar en utmattad Madonna och fru

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0