Plugga eller vila ?

 Den kära Therese har efter kontakt med "fröken" fått klargjort att det är max två sidor per fråga som gäller. Så nu vet ni det.
Nu är det bara att sätta igång.......
Har just beslutat mig för att vänta till efter nyår....känner att jag behöver lite mer tanketid.
Böckerna ligger på nattduksbordet och ger lite dåligt samvete.
Efter en ganska sjåig julhelg behöver min kropp och hjärna vila sig lite. Igår kokade vi två stora paltgrytor som omväxling till julmaten. Idag skall vi ta hand om en del rester och göra matlådor. Vad sägs om laxpudding av resterna på den rökta laxen eller pastagratäng av resterna av rökt fårfiol. Skinkan har jag fryst men ev gör jag friterade bollar av den. Men först skall jag vila middag en stund. Ha det gott GI

Kommentarer
Postat av: TK

Du har så rätt - det är kul, enkelt och smidigt att blogga! Jag har lärt mig! Äntligen har jag gjort slut med Anderberg - inga lätta ämnen om huruvida Gud kan vara god när det finns så mycket elände i världen - men nånstans tror jag inte man blir klokare eller mår bättre av att gräva i det som Anderberg gjort, utan bara lyfta på hatten! Så ser jag det, det kanske har att göra med min bekväma sida? Nu ska jag dyka i nästa bok om Genus... Ha det! /TK

2007-12-29 @ 17:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0